Kako poslovati s Kanadom

4 min čitanja

Seminar “Kako poslovati s Kanadom”održan je u Vijećnici HGK u organizaciji Hrvatske gospodarske komore, Veleposlanstva Kanade u RH te Kanadsko–hrvatske poslovne mreže (CCBN)

Brojni su potencijali za suradnju između Hrvatske i Kanade koje bi trebalo iskoristiti, istaknula je uvodno Sunčanica Skupnjak Kapić, direktorica Sektora za međunarodne odnose HGK na seminaru “Kako poslovati s Kanadom”, koji je 12. veljače održan u Vijećnici HGK u organizaciji Hrvatske gospodarske komore, Veleposlanstva Kanade u RH te Kanadsko–hrvatske poslovne mreže (CCBN). Cilj je seminara informirati hrvatsku poslovnu zajednicu o uvjetima poslovanja na kanadskom tržištu, mogućnostima svih oblika gospodarske suradnje, kako ući na kanadsko tržište, upoznati iskustva poslovanja hrvatskih tvrtki na tom tržištu te upoznati se s organizacijom gospodarskog izaslanstva u Kanadu u travnju ove godine, napomenula je Skupnjak Kapić.
Potpredsjednica HGK za gospodarstvo, europske integracije i pitanja EU Vesna Trnokop Tanta istaknula je kako se po drugi put organizira seminar kao dobra i korisna inicijativa osobito pred organizaciju poslovnog izaslanstva u Kanadu. Hrvatska i Kanada imaju izuzetno dobre bilateralne odnose, a u Kanadi je i vrlo brojno hrvatsko iseljeništvo koje broji od 200.000 do 250.000 ljudi. Hrvatska i Kanada prošle su godine ostvarile ukupnu robnu razmjenu od 137,6 milijuna USD pri čemu je osobito značajno višestruko povećanje izvoza u Kanadu čime je uravnotežena bilanca međusobne robne razmjene. Prethodne je godine hrvatski izvoz u Kanadu iznosio 16 milijuna USD, a uvoz je bio 33 milijuna USD. Suradnja je posebno perspektivna u području energetike, drvne industrije te infrastrukturnih projekata, kazala je Trnokop Tanta istaknuvši kako je dolazak turista iz Kanade u Hrvatsku u stalnom porastu te je lani do listopada Hrvatsku posjetilo 54.000 turista iz Kanade koji su ostvarili 145.900 noćenja.
Najznačajnija su kanadska ulaganja u Hrvatsku u Importanne centar i Galleriju u Zagrebu, hotel Neptun u Dubrovniku te Caristrap u Mihovljanu. Mogućnosti za kanadska ulaganja u Hrvatsku su najperspektivnija u naftnom sektoru, turizmu, infrastrukturi, drvnoj industriji, energetici, prehrambenoj i elektroindustriji, a na kanadsko tržište mogli bi se plasirati prehrambeni proizvodi, proizvodi drvne industrije, dijelovi za termoelektrane, dijelovi za automobilsku industriju, strojevi za obradu materijala itd.
Veleposlanica Kanade u RH Louise Larocque govoreći o posjetama svih kanadskih visokih dužnosnika Hrvatskoj, istaknula je kako je potpisivanje Sporazuma o mobilnosti mladih osobito doprinijelo suradnji između dviju zemalja. Potrebno je unaprijediti investicijske i trgovinske odnose između Hrvatske i Kanade, a cilj je ovog seminara povećati svijest u Hrvatskoj o mogućnostima suradnje s Kanadom, kazala je Larocque dodavši kako je Kanada jedna od najuspješnijih zemalja, a uspješno je prevladala i gospodarsku krizu. Kanada je otvorena za poslovanje s drugim zemljama pa tako i s Hrvatskom, kazala je te pozvala hrvatske gospodarstvenike koje zanima suradnja te informacije o poslovanju u Kanadi da se jave Trgovinskom uredu Kanade u Zagrebu.
Pomoćnik ministrice vanjskih i europskih poslova Nebojša Koharović, istaknuo je kako je seminar daljnji iskorak u prepoznavanju područja te mogućnosti za suradnji između Hrvatske i Kanade. Gospodarstvo Kanade i potencijale suradnje predstavio je Emmanuel Kamarianakis, viši gospodarski savjetnik u Veleposlanstvu Kanade u Rimu. Praktične savjete za poslovanje u Kanadi s naglaskom na sektore infrastrukture, graditeljstva i energetike iznio je na seminaru George Kovacic iz Croscorp International Ltd.
Na seminaru su iskustva hrvatskih tvrtki u poslovanju na kanadskom tržištu naglasili predstavnici tvrtki Telegra d.o.o. i Vin-projekt d.o.o., a predstavljena je i organizacija gospodarskog izaslanstva u Kanadu u Toronto od 23. do 27. travnja 2013. godine u organizaciji Kanadsko–hrvatske poslovne mreže (CCBN).
(HGK)

Podijeli ovaj članak
Skip to content