Japanski pijanist Tomohiro Adachi, koji je tijekom studija u Zagrebu zavolio glazbu prve hrvatske skladateljice, održat će krajem srpnja u Tokiju koncert ‘Svijet Dore Pejačević’
Sa željom da japanska publika upozna stvaralaštvo Dore Pejačević, japanski pijanist Tomohiro Adachi, koji je tijekom studija u Zagrebu zavolio glazbu prve hrvatske skladateljice, održat će 31. srpnja u Tokiju koncert ‘Svijet Dore Pejačević’, najavio je The Japan Times.
Adachi je rekao da se nada kako će umjetnica, koja je umrla prije više od devedeset godina, kroz glazbu nastaviti živjeti u njegovoj domovini. “Većina skladbi na koncertu izvest će se u Japanu prvi put, a naša je odgovornost ostaviti dobar prvi dojam kako bi se publika mogla zaljubiti u njezin rad”, rekao je Adachi, koji je u Hrvatskoj proveo šest godina.
Tridesetogodišnjem pijanistu na koncertu će se pridružiti Yuko Mitan, sopranistica s bečkom adresom, koja će 12 pjesama izvesti na njemačkom, a tri na hrvatskom, dok će japanski violinist Masaki, koji živi u Sydneyu, s Adachijem odsvirati pet skladbi.
Adachi je studirao na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i u početku, kako je rekao, nije znao ništa o hrvatskoj glazbi, a poticaj da je počne proučavati bila je glasovirska minijatura Dore Pejačević “Ruža”. Od 2007., kada je diplomirao, on u svojoj domovini promiče klasične komade hrvatskih skladatelja, a i predstavnik je prošle godine osnovanog japansko-hrvatskog društva za glazbu, koje je u svibnju tamo predstavilo djela četiri hrvatska skladatelja.
The Japan Times podsjeća kako je Dora Pejačević tijekom kratkog života skladala 58 opusa koji su do osamostaljenja Hrvatske bili malo poznati, no sada je njezino je djelo revalorizirano i ponovno ga objavljuje Muzički informativni centar.
“U njezinim ranim radovima osjeća se utjecaj glazbenog romantizma, Roberta Schumanna i Johannesa Brahmsa, ali postupno je izgradila svoj stil, s ritmom i melodijom nadahnutom hrvatskim podrijetlom”, objasnio je Adachi. “U njezinim najvažnijim djelima, skladanim u vrijeme Prvog svjetskog rata, pojavljuju se harmonijske progresije koje na prvi pogled djeluju lako, no istovremeno ostavljaju dojam nostalgije i praznine”, dodao je.
(Hina)