Prema redu letenja, zrakoplovi će iz Beograda polijetati u 7,35 i 18,20 sati, a iz Zagreba u 10,05 i 20,40 sati. Kako se doznaje, najjeftinija će povratna karta stajati oko 110 eura
Aviokompanija Air Serbia najavila je uvođenje dvaju letova dnevno između Beograda i Zagreba, koji počinju od 12. prosinca ove godine.
To će označiti ponovno uvođenje zračne linije između dva grada, na kojoj je zadnji let bio prije 23 godine, navodi se u priopćenju srbijanske nacionalne aviokompanije.
Prema redu letenja, zrakoplovi će iz Beograda polijetati u 7,35 i 18,20 sati, a iz Zagreba u 10,05 i 20,40 sati. Kako se doznaje, najjeftinija će povratna karta stajati oko 110 eura.
U priopćenju se prenosi i izjava generalnog direktora Air Serbia Dane Kondića kako će letovi na liniji za Zagreb “odgovoriti na sve veću potražnju za poslovnim i turističkim putovanjima osoba koje često putuju između dvije metropole i omogućit će im značajnu uštedu vremena u usporedbi s putovanjima vlakom ili automobilom”.
Iz Air Serbia podsjećaju da je prvi let na liniji Zagreb-Beograd obavio JAT-ov prethodnik Aeroput u veljači 1928. godine. JAT je ponovo uspostavio letove na ovoj liniji u travnju 1947. godine i održavao ih je do kolovoza 1991. godine.
Air Serbia je počela s radom kao nacionalni avioprijevoznik Republike Srbije u listopadu 2013. godine, a nastala je od nekadašnjeg JAT-a. Naime, prošle je godine srbijanska vlada potpisala sporazum o strateškom partnerstvu sa zrakoplovnom kompanijom Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirata. Time je prestao postojati nekadašnji Jugoslavenski aerotransport (JAT), potom JAT Airways, a osnovana je nova tvrtka Air Serbia, u kojoj Etihad ima 49 posto vlasničkog udjela, a država Srbija 51 posto.
Air Serbia leti do više od 40 odredišta u Europi, na Mediteranu i Bliskom istoku, s matične međunarodne zračne luke Nikola Tesla u Beogradu. U floti ima deset uskotrupnih i pet turboprop zrakoplova.
(HINA)
Prema neslužbenim informacijama iz Ministarstva prometa, Air Serbia će moći obavljati letove između Zagreba i gradova u Srbiji, ali putnicima iz Zagreba neće moći prodavati avionske karte za letove preko Srbije za druga odredišta niti će putnici iz Zagreba u Beogradu smjeti u transfer zoni čekati svoj sljedeći let.
Naime, Srbija nije ispunila odredbe Sporazuma o uspostavi europskog zajedničkog zračnog prostora koji je potpisala s EU kao pridružena stranka. Riječ je o skupu propisa koji uključuju i ispunjavanje prvog i drugog prijelaznog razdoblja kako bi određena država mogla ostvarivati povlastice predviđene sporazumom koje uključuju potpuni pristup tržištu članica EU te Islanda i Norveške.
Kako Srbija u ovom trenutku nije ispunila obveze predviđene u sklopu prvog prijelaznog razdoblja, Air Serbia ne može putnicima prodavati karte za letove iz neke članice EU preko Beograda do neke treće destinacije. “Do ispunjenja navedenih uvjeta predviđenih sporazumom, koje ocjenjuje Europska komisija, zračni prijevoznici iz država pridruženih stranaka mogu obavljati zračni prijevoz između bilo kojeg mjesta u svojoj državi i bilo kojeg mjesta u bilo kojoj državi članici Europske unije”, pojašnjeno nam je u Agenciji.
To znači, tvrde nam sugovornici u Ministarstvu prometa, putnik iz Zagreba može kupiti samo kartu do Beograda, gdje će izaći iz aviona sa svim svojim stvarima i napustiti prostor za međunarodne letove. Potom će se ponovo prijaviti za let do sljedeće destinacije s kupljenom kartom u Beogradu. Spomenuti Sporazum, koji se kolokvijalno naziva “Otvoreno nebo”, najvažniji je dokument kojim se reguliraju pravila na avionskom tržištu i jedino Europska komisija može ocijeniti je li neka država ispunila njegove odredbe.
Treće destinacije
Naši sugovornici tvrde da Air Serbia nikako ne može dobiti odobrenje za prodaju avionskih karata iz Zagreba za treće destinacije preko Beograda. Kako je aviokompanija već počela prodavati karte za takve letove, mogla bi imati problema s Europskom komisijom te se suočiti s pritužbama putnika kojima neće biti omogućena usluga koju su platili.
(www.jutarnji.hr)