Program hrvatskih filmova i video radova, nastalih od šezdesetih godina do danas, prikazani su u filmskom centru Gene Siskel u Chicagu, u programu Conversations at the Edge s jedanaest odabranih radova domaćih autora
Program hrvatskih filmova i video radova, nastalih od šezdesetih godina do danas, prikazani su u subotu, 14. ožujka, u filmskom centru Gene Siskel u Chicagu, u programu Conversations at the Edge s jedanaest odabranih radova domaćih autora.
Alexander Stewart, filmaš, kustos i docent na čikaškom Sveučilištu DePaul, napravio je odabir filmova na temelju svog istraživanja kojega je prošle godine proveo u Zagrebu, ustvrdivši kako je glavni grad Hrvatske dugo bio važno središte animacije, eksperimentalnog filma i avangardne kulture, stoji u obavijesti Hrvatskog audiovizualnog centra.
Američkoj publici odlučio je predstaviti ostvarenja koja rijetko ili gotovo nikada nemaju priliku vidjeti, “jake, izazovne i fascinantne eksperimentalne radove koji su desetljećima stvarani pod utjecajem jedinstvenog kulturnog, intelektualnog i političkog naslijeđa”.
Po njegovim riječima, iako je tijekom mjeseci provedenih u Zagrebu, radeći na svom filmu te gledajući animirane i eksperimentalne filmove, naučio puno toga, osjećam se kao da je tek lagano zagrebao po površini, a izbor je napravio prema vlastitom ukusu i interesu.
Stewart je i sam redatelj čiji su kratki filmovi sudjelovali na svim važnijim svjetskim filmskim festivalima, a i jedan je od direktora Eyeworks festivala eksperimentalne animacije.
Iz programa je izdvojio animirani film Vlade Kristla “Don Kihot”, kao epski rani rad Zagrebačke škole animacije, te film “Water Pulu 1869 1896”, koji se smatra jednim od najboljih eksperimentalnih filmova legendarnog Ivana Ladislava Galete, istaknuvši u povodu projekcija njegov snažan utjecaj na zajednicu eksperimentalnog filma i bogatu umjetničku ostavštinu.
Prikazat će se još filmovi “Sretanje” Vladimira Peteka, “Twist” Ante Verzottija, “In/Dividu” Nicole Hewitt, “Osobni rezovi” Sanje Iveković, “TV Ping Pong” Ivana Ladislava Galete, “Bez naslova” Gorana Trbuljaka, “Manual” Dalibora Martinisa, “Plac” Ane Hušman i “Zidovi, kaputi, sjene” Mladena Stilinovića.
(Hina)