Kapetan Velibor Krpan je prije no što je preuzeo “Benjamina Franklina” bio kapetan “Marca Pola”, broda koji je titulu najvećeg na svijetu u toj kategoriji nosio prije “Franklina”. Kao 22 –godišnji kadet radio je na linijskim brodovima hrvatske kompanije Croatia Lines iz Rijeke, a karijeru je nastavio na brodovima jedne njemačke tvrtke. Godine 2002. pridružio se ekipi tvrtke CMA CGM, koja u vlasništvu ima najveće brodove za prijevoz kontejnera na svijetu
Na samom kraju prošle godine u luku Los Angelesa uplovio je “Benjamin Franklin”, najveći brod za prijevoz kontejnera na svijetu, dug zapanjujućih 398 metara. Iako je taj događaj i sam po sebi važan, jer ovako veliki brodovi dotad su se mogli vidjeti samo u europskim i azijskim lukama, mnoge (koji nisu upoznati s pomorskom poviješću Hrvatske) možda će iznenaditi činjenica da mu je kapetan Hrvat Velibor Krpan.
Da je itekako kvalificiran za ovaj posao pokazuje i podatak da je prije no što je preuzeo “Benjamina Franklina” bio kapetan “Marca Pola”, broda koji je titulu najvećeg na svijetu u toj kategoriji nosio prije “Franklina”.
“Kad sam imao 22 godine postao sam kadet na linijskim brodovima hrvatske kompanije Croatia Lines iz Rijeke. Karijeru sam nastavio na brodovima jedne njemačke tvrtke, a 2002. sam se pridružio ekipi tvrtke CMA CGM, koja u vlasništvu ima najveće brodove za prijevoz kontejnera na svijetu”, kazao je Krpan u vrijeme dok je još bio kapetan “Marca Pola”, piše GCaptain.
“U to vrijeme nisam ni sanjao da ću postati kapetan najvećeg takvog broda. Duži je i širi od bilo kojeg drugog plovila u floti pa pristajanje i isplovljavanje traži punu koncentraciju. Zahvaljujući navigaciji, nema veće razlike od ostalih brodova, ali se morate jako brzo prilagoditi na novu tehnologiju na brodu”, rekao je Krpan.
“Benjamin Franklin” duži je za dva metra od “Marca Pola”, a u Los Angeles je stigao iz Kine. Izgrađen je u Aziji i dio je flote golemih brodova osmišljenih ne bi li se povećao kapacitet i učinkovitost na najprometnijim svjetskim plovnim putovima.
U vlasništvu je francuske CMA CGM grupe, a povezivat će neke od glavnih kineskih teretnih luka s Los Angelesom i Oaklandom. VIDEO