Meštrovićeva izložba u Stockholmu

2 min čitanja

Deset skulptura Ivana Meštrovića do jučer je plijenilo pažnju brojnih posjetitelja štokholmskog Millesgårdena kada je izložba “Meštrović kod Millesa” zatvorena

Deset skulptura Ivana Meštrovića među kojima su secesijska “Žena u molitvi” iz 1917., “Glava Isusa Krista” koju je napravio tijekom boravka u Rimu 1913., ali i rani radovi iz studentskih dana “Djevojčica pjeva” nastale u Beču 1906. godine… do jučer je plijenilo pažnju brojnih posjetitelja štokholmskog Millesgårdena kada je izložba “Meštrović kod Millesa” zatvorena.
Time je završen hrvatsko-švedski projekt razmjene umjetničkih djela dvaju velikana europskog kiparstva koji su inspiraciju crpili iz klasične umjetnosti i talijanske renesanse, ali i ostavili trag u domovinama, pa i znatno šire.
– Posjetitelji su s velikim interesom proučavali radove Ivana Meštrovića zbog posebnog izričaja i načina vladanja različitim materijalima. Imali su vrlo slične tematske sklonosti, ali i životni put što također intrigira – rekao je Randy Jämtlid iz muzeja i parka skulptura Millesgårdena kojeg tjedno obilaze posjetitelji iz oko 50 svjetskih zemalja.
Odlična je to promocija za Hrvatsku koja se umjetnošću predstavila Švedskoj u vrijeme pristupanja Europskoj uniji, ali i za Ivana Meštrovića čija djela su prvi puta bila izložena u Švedskoj, i to za vrijeme 130. obljetnice njegova rođenja. Po pet skulptura koje su posudili zagrebački Atelijer Meštrović i splitska Galerija Meštrović, pripremaju se za povratak kući iz Millesgardena koji je bio dom i radni prostor Carla Millesa, a koji je kao i Meštrović svoju bogatu ostavštinu, ostavio svome narodu, a povezivalo ih je i prijateljstvo te znatan utjecaj Augustea Rodina na njihov rad. (Večernji list)

Podijeli ovaj članak
Skip to content