Antologija predstavlja dramska djela 16 hrvatskih autora 20. i 21. st. a okosnicu čine briljantne analize urednice Nataše Govedić. Promocija knjige održat će se 29. rujna u južnofrancuskom gradiću Die, te 19. listopada u Parizu, u Maison d’Europe et d’Orient
Pariški izdavač L’éspace d’un istant objavio je Antologiju hrvatskog suvremenog dramskog teksta pod nazivom ‘Une Parade De Cirque – Anthologie des écritures théâtrales contemporaines de Croatie’. Knjigu je uredila hrvatska teatrologinja Nataša Govedić, u suradnji s izdavačem Dominiquom Dolmieuom i redateljem Milošem Lazinom.
Antologija, na 300 stranica, predstavlja dramska djela 16 hrvatskih autora 20. i 21. stoljeća, u odlomku ili integralno: Kalmana Mesarića, Milana Begovića, Miroslava Krleže, Radovana Ivšića, Ive Brešana, Ranka Marinkovića, Tomislava Durbešića, Ivana Vidića, Mate Matišića, Filipa Šovagovića, Predraga Lucića, Nine Mitrović, Anice Tomić i Jelene Kovačić, Slobodana Šnajdera, Asje Srnec Todorović i Ivane Sajko. Prijevode potpisuju, između ostalih, Mireille Robin, Borka Legras, Karine Samardžija, Olivija Jerković, Jelena Rajak, Yves-Alexandre Tripković, Paul-Louis Thomas, Sara Perrin Sarić, Olivier Lannuzel.
Okosnicu Antologije čine briljantne analize Nataše Govedić: predgovor ‘Hrvatska drama kao cirkuska povorka’, portreti autora i njihova djela te prikazi odabranih komada, od kojih se većina prvi put predstavljaju francuskoj publici.
Osim toga, knjiga sadrži, na posljednjih trideset stranica, bibliografiju prijevoda hrvatskih dramskih djela i bibliografiju teatrografskih studija o hrvatskom kazalištu na francuskom jeziku, od 19 stoljeća do danas, kao i teatrografiju izvedenih i javno čitanih hrvatskih drama u frankofonskim zemljama, od ‘Bez trećeg’ Milana Begovića iz 1936. do ‘Ovdje piše naslov drame o Anti’ Ivora Martinića i Europe Ivane Sajko, ove godine.
Promocija knjige održat će se 29. rujna u okviru festivala hrvatske književnosti i kulture Croatie sans transition u južnofrancuskom gradiću Die, te 19. listopada u Parizu, u Maison d’Europe et d’Orient.
(Magdalena Petrović/Culturenet)