O zanimljivom životnom putu i počecima ulaska u svijet likovne umjetnosti autorice govorila je Ana Bedrina, dok je njezina slikarska djela i tehniku predstavio hrvatsko-talijanski akademski slikar Igor Gustini

U pulskoj podružnici Hrvatske matice iseljenika 1. srpnja svečano je, uz brojne iseljenike s raznih strana, otvorena izložba likovnih radova Alanne Marohnic iz Kanade, po ocu podrijetlom iz okolice Rijeke. O njezinom zanimljivom životnom putu i počecima ulaska u svijet likovne umjetnosti govorila je Ana Bedrina, dok je njezina slikarska djela i tehniku predstavio hrvatsko-talijanski akademski slikar Igor Gustini.
Njezino područje je ilustracija sa snažnom nadrealističnom komponentom. U nekim momentima njezine kompozicije dostižu impresivne crtačke vještine s jakom dramskom konotacijom, kao i s bajkovitom ležernošću. Svaki rad “skriva” jednu ili više priča koje nisu vidljive na „prvu loptu“ te se gledatelj mora potruditi da nađe priču i da prati nit tog vizualnog klupka sastavljenog od gustog crteža i boja, često s dekorativnim i naturalističnim elementima koji se isprepliću međusobno i popunjavaju cijelu slikarsku površinu u cjelokupnoj kompozicijskoj ravnoteži. Alanna Marohnic je vrlo posebna autorica koja je dosljedna i prepoznatljiva u svome radu te u svakoj slici otkrivamo pomalo djelić i svog tajnovitog svijeta, rekao je Igor Gustini na otvaranju.
Izložba je, uz užitak razgledavanja, omogućila i ugodno druženje svih iseljenika pristiglih početkom srpnja u Pulu i Istru.
Autorica izložbe Alanna Marohnic rođena je u Kanadi u obitelji umjetnika, gdje je i sama počela slikati još kao dijete. Alanna po ocu ima hrvatske korijene, pa je obitelj često boravila u Hrvatskoj. Majka Kanađanka bila je poznata i cijenjena slikarica, a u Hrvatskoj je održala brojne izložbe i druženja uz pjesmu, jer se bavila i glazbom. Majka joj je bila prva učiteljica i savjetnica u slikanju. Boraveći u majčinom studiju, spoznala je da se neke stvari mogu postići samo dugim, strpljivim i ustrajnim radom.
Bez majčine strpljivosti, kaže Alanna, teško da bih imala snage nastaviti s radom koji je bio puno puta jako zahtjevan, ali na kraju bi donosio veliko zadovoljstvo. U takvom odrastanju i slobodnom učenju slikarstava, vrlo joj je teško palo učenje u srednjoj Školi primijenjene umjetnosti.
Već sam u sedamnaestoj godini, kaže, osjetila da svoj život želim i moram posvetiti samo slikanju. Tada sam osjetila olakšanje, a kasnije sam upoznala supruga Ivana, glazbenika iz Kanade, koji je razumio moj svijet i postao moja trajna podrška.
S ovim snažnim temeljima i enormnom količinom samodiscipline i samozatajnosti, Alanna je postigla mnogo. Njene slike se prodaju diljem svijeta i nju to veseli. Ona i dalje želi slikati cijeli dan.
Gdje Alannin um, duh, ruka i kist dotaknu papir, rezultat je duhovni: neopisiva ljepota, zahvalni smo i nekako rasterećeni realno kreiranom apstrakcijom i opipljivom duhovnošću. Alanninom sugestijom naša percepcija se transformira od magičnog realizma u mistični realizam , napisao je pod naslovom Terrible Beauty Scot Kyle.

Tekst: Ana Bedrina