Knjigu koja prvi put na jednome mjestu ujedinjuje sve relevantne informacije o sustavu hrvatske nastave u inozemstvu zajednički su izdali Ministarstvo i Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, a predstavili ministar dr. sc. Željko Jovanović i dekan Učiteljskoga fakulteta prof. dr. Ivan Prskalo

U Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta 22. Travnja predstavljen je priručnik „Hrvatska nastava u inozemstvu“. Knjigu koja prvi put na jednome mjestu ujedinjuje sve relevantne informacije o sustavu hrvatske nastave u inozemstvu, a zajednički su je izdali Ministarstvo i Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, predstavili su ministar dr. sc. Željko Jovanović i dekan Učiteljskoga fakulteta prof. dr. Ivan Prskalo. 

Uz njih, o važnosti priručnika koji će biti od velike pomoći učiteljima, studentima i stručnjacima koji se bave hrvatskom nastavom i drugim zainteresiranima za ovu problematiku govorili su recenzentica prof. dr. Dubravka Maleš te priređivači prof. dr. Ante Bežen i Milan Bošnjak.
– Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta pridaje veliku važnost obrazovanju djece i mladih hrvatskih državljana koji privremeno ili stalno žive izvan Republike Hrvatske, kao i afirmaciji hrvatskoga jezika, književnosti i kulture u svijetu te stoga postoje brojne aktivnosti Ministarstva usmjerene prema unaprjeđivanju poznavanja hrvatskoga jezika izvan Republike Hrvatske, od kojih su najznačajnije održavanje i razvijanje sustava hrvatske nastave u inozemstvu i lektorata hrvatskoga jezika na stranim visokim učilištima – rekao je tom prigodom ministar Jovanović te istaknuo kako su u nadležnosti Ministarstva u ovom trenutku 33 službena razmjenska lektorata u 22 države (Argentina, Australija, Austrija, Belgija, Bugarska, Češka, Francuska, Indija, Italija, Kanada, Kina, Mađarska, Makedonija, Poljska, Rumunjska, Rusija, Sjedinjene Američke Države, Slovačka, Slovenija, Španjolska, Ukrajina, Velika Britanija) na kojima nastavu hrvatskoga jezika i književnosti pohađa više od 1.500 studenata. Sustavom hrvatske nastave u inozemstvu obuhvaćeno je, pak, oko 6.800 učenika s kojima radi 93 učitelja u 20 država.
– Hrvatski građani i građani hrvatskoga podrijetla koji žive izvan domovine postali su sudionici drugih kultura, često njihovi aktivni nositelji i pokretači, ali su istodobno sačuvali i svijest o potrebi očuvanja i njegovanja svoga hrvatskog identiteta te stoga Republika Hrvatska kao njihova matična država od svoga postanka ulaže velike napore i znatna financijska sredstva da im pomogne u tim nastojanjima i razvijanju pripadnosti hrvatskoj kulturi – rekao je ministar Jovanović naglasivši kako se hrvatskom nastavom u inozemstvu ne želi getoizirati djecu i mlade.
– Naprotiv, smatramo kako je jako važno da oni budu integralan i aktivan dio društva u kojem žive, a da usto imaju svijest i o svome hrvatskom identitetu – istaknuo je.

Ministar Jovanović zahvalio je dekanu Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu prof. dr. Ivanu Prskalu, priređivačima prof. dr. Anti Beženu i Milanu Bošnjaku te recenzentici prof. dr. Dubravki Maleš na trudu koji su uložili u izradu priručnika koji će značajno pridonijeti unaprjeđenju hrvatske nastave u inozemstvu.
(http://public.mzos.hr)