U podružnici HMI otvorena je izložba dubrovačke slikarice na kojoj je izloženo sedamnaest slika na platnu s motivima linđa, tradicionalnog plesa južne Hrvatske. Izložba je namijenjena hrvatskim iseljenicima koji su u Grad došli povodom obilježavanja Dana Dubrovačko-neretvanske županije i blagdana svetog Leopolda Bogdana Mandića.

U podružnici Hrvatske matice iseljenika 16. svibnja otvorena je izložba dubrovačke slikarice Jagode Lasić na kojoj je izloženo sedamnaest slika na platnu s motivima linđa, tradicionalnog plesa južne Hrvatske. Izložba je prvenstveno namijenjena hrvatskim iseljenicima koji su u Grad došli povodom obilježavanja Dana Dubrovačko-neretvanske županije, 12. svibnja, i blagdana njenog zaštitnika, svetog Leopolda Bogdana Mandića.
Voditeljica podružnice Maja Mozara pozdravila je prisutne i iznijela zanimljivi podatak kako arhivski izvori govore da je u Dubrovniku u 16. stoljeću osnovano prvo bratstvo slikara, odnosno prvo udruženje likovnih umjetnika na ovim prostorima. Ta je konstatacija izmamila veliki pljesak prisutnih. Povjesničar umjetnosti Marin Ivanović nadopunio je ovu tvrdnju činjenicom kako je i današnje Hrvatsko društvo likovnih umjetnika nastalo upravo inicijativom Dubrovčanina Vlaha Bukovca u Zagrebu 1897. godine kao Društvo hrvatskih umjetnika. Zatim je dodao kako je Jagoda Lasić nagrađivana slikarica, s velikim brojem samostalnih i skupnih izložbi te je pročitao predgovor kataloga izložbe.
– U formalnom smislu, riječ je o prikazima šetnje, procesije, plesa – pokreta – ljudskih figura, a Jagoda je pronašla način kako tu dinamiku donijeti na platnu, kako interpretirati trenutak koji i pred nama mora biti treperav, fluidan i prolazan. Tu esenciju kretanja uspjela je prenijeti gestualnim, širokim i otvorenim potezima kistom. (…) Iako su jednoznačenjske teme, poput pejzaža, veduta ili, u ovome slučaju, plesa, prognane iz postmodernizma i na njih se gleda pomalo podozrivo, suvremena slikarska (modernistička) produkcija posljednja je dva desetljeća u svjetsku umjetnost ponovno inaugurirala hedonizam, boju, meditativnost i raskoš. Interpretacija „velikih“ tema, poput socijalne osjetljivosti, ekologije, potlačenih manjina, svoje je mjesto ponovno ustupila pravoj likovnosti, vezivanju za motiv, najčešće lokalno određen, otkrivanje i slikanje njegovih vrijednosti.(…) Jagoda Lasić pokazala se slikaricom koja želju za vlastitom slobodom lako prenosi u gestualni pokret kistom, stvarajući tako snažna djela koja probijaju okvire prostora u kojem nastaju.

Tekst: Maja Mozara; Fotografije: Željko Tutnjević