Povodom jubileja „Hrvatskog glasnika“u Medijskom centru Croatica je organizirana međunarodna konferencija na kojoj se raspravljalo i o mogućnostima razvoja narodnosnih tjednika i snažnijeg brendiranja te njihovoj važnosti u očuvanju i promicanju nacionalnog identiteta

„Hrvatski glasnik“, tjednik Hrvata u Mađarskoj ove godine obilježava 25 godina rada i kontinuiranog izlaženja. U povodu toga u Medijskom centru Croatica u Budimpešti organizirana je 6. i 7. listopada međunarodna konferencija “Brendiranje narodnosnih tjednika”, na kojoj se, između ostalog, raspravljalo i o mogućnostima njihova razvoja i snažnijeg brendiranja te važnosti takvih tjednika u očuvanju i promicanju nacionalnog identiteta.

Medijski centar Croatica u Budimpešti djeluje u sklopu Izdavačkog poduzeća Croatica kojemu je osnivač Hrvatska državna samouprava u Mađarskoj. Croatica objedinjuje dva medija, „Hrvatski tjednik“ i internetski radio hrvatske zajednice u Mađarskoj, „Radio Croaticu“. U redakciji ih je zaposleno četvero. Trude se ispuniti sve zadaće manjinskih medija, objasnila je glavna urednica Branka Pavić Blažetin: “Njihova uloga nije samo informativna, nego i edukativna i oni su zaista uz škole u manjinskim zajednicama čuvari nacionalnog identiteta.”

U doba globalizacije i ubrzanog razvoja informacijskih tehnologija zadaća je sve zahtjevnija, istaknuto je na konferenciji u Budimpešti.

Posebice je važno prilagoditi se novim medijskim platformama, koje su bliže mlađim naraštajima, rekao je komunikacijski stručnjak dr. Božo Skoko: “Izazov je stare teme identiteta prikazati u novom ruhu i na zanimljiv način. Drugim riječima, spustiti ih na tu razinu njihovih medija, njihovih izričaja, njihove razine obraćanja.”

To već rade u medijskom centru Croatica. Osim što izdaju tjednik i emitiraju internetski radijski program, imaju internetsku i Facebook stranicu, a uskoro pokreću i internetsku televiziju.

“Na novim medijima uspijevamo ih privući i to dosta. Mladi su vrlo slikovni, oni vole sebe prepoznati, lajkati na fotografijama, oni vole kada mi njih prepoznajemo.” – zaključuje Branka Pavić Blažetin.

Croatica i Hrvatski tjednik financiraju se novcem koji se iz mađarskog proračuna izdvaja za rad Hrvatske državne samouprave.

  

Predsjednik Ivan Gugan čestitao je obljetnicu “Hrvatskom glasniku“ te istaknuo da je za mnoge Hrvate u Mađarskoj nezamislivo da petkom ne prelistaju novi broj tjednika, kao i da sve veći broj mladih posjećuje njihovu internetsku i Facebook stranicu. „Ja ne mogu zamisliti da nemamo taj medij, odnosno da nemamo Croaticu.“, poručio je.

Ured Hrvatske državne samouprave u Mađarskoj raspolaže s godišnjim proračunom od oko 5 milijuna eura. Taj novac koriste za mnogobrojne projekte i aktivnosti Hrvata u Mađarskoj kojima se želi očuvati nacionalni identitet, njegovati i širiti kulturu i tradiciju.

Zastupnik Hrvata u mađarskom parlamentu Miša Hepp s ponosom ističe da je hrvatska manjina među organiziranijim zajednicama u Mađarskoj, i to zahvaljujući sustavu koji je uveden prije tri godine. “Od kada postoji sustav glasnogovornika manjina, proračun smo s 4 milijarde forinti podigli na 10 milijarda. Taj se novac proporcionalno raspodjeljuje na 13 manjinskih zajednica.”

Na konferenciji u Budimpešti svoja su iskustva i probleme s kojima se susreću i uspjehe koje postižu predstavili i predstavnici tjednika Hrvata u Austriji i Srbiji. Svi su izrazili potrebu za međusobnim povezivanjem, ali i potrebu povezivanja s medijima u domovini. Suradnja će biti sve bolja i opsežnija, uz češću razmjenu materijala, vijesti i informacija.

Sudjelovali su i predstavnici Hrvatske radiotelevizije. Kako se na HRT-u prate Hrvati izvan Hrvatske predstavio je v.d. glavni urednik Glasa Hrvatske Ivo Kujundžić. Kolega Davor Lončarić iz HRT-ova centra Osijek približio je temu interneta i društvenih mreža kao potporu radijskoj emisiji za manjine.

Slavljenicima iz Croatice i Hrvatskog glasnika obljetnicu je čestitao i hrvatski veleposlanik u Mađarskoj Gordan Grlić Radman pohvalivši njihovu požrtvovnost, odgovornost i profesionalnost.
(Glas Hrvatske)