Vanja Černjul je diplomirao na ADU u Zagrebu, nakon čega 1996. godine odlazi u SAD. Poznat je po svom radu na popularnim američkim televizijskim serijama kao što su ‘Ružna Betty’, ‘Televizijska posla’, ‘Sestra Jackie’, ‘Bored to Death’ i ‘Orange is the New Black’, te filmovima ‘Pizzerija Kamikaze’, ‘City Island’ i ‘The English Teacher’. Za rad na serijama ‘Televizijska posla’ i ‘Sestra Jackie’ bio je nominiran za nagradu Emmy u kategoriji za najboljeg snimatelja polusatnog televizijskog serijala

Zagrebački snimatelj Vanja Černjul osvojio je nagradu Društva američkih snimatelja (American Society of Cinematographers) za najboljeg direktora fotografije u kategoriji televizijske serije, za epizodu ‘The Fourth Step’ u Netflixovom serijalu ‘Marco Polo’.
Dodjela 30. po redu nagrada ovog prestižnog američkog strukovnog društva održala se u nedjelju, 14. veljače, u hotelu Hyatt Regency Century Plaza u Los Angelesu.
Černjulu je nagradu uručio producent Derek Waters, a zagrebački se snimatelj zahvalio ‘svima na Netflixu, Društvu američkih snimatelja i čovjeku koji večeras nedostaje’, pokojnom direktoru fotografije Haskellu Wexleru koji mu je napisao pismo preporuke za postdiplomski program Sveučilišta u New Yorku i ‘promijenio mu život’.
Černjul je diplomirao na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu, nakon čega 1996. godine odlazi u SAD. Poznat je po svom radu na popularnim američkim televizijskim serijama kao što su ‘Ružna Betty’, ‘Televizijska posla’, ‘Sestra Jackie’, ‘Bored to Death’ i ‘Orange is the New Black’, te filmovima ‘Pizzerija Kamikaze’, ‘City Island’ i ‘The English Teacher’. Za rad na serijama ‘Televizijska posla’ i ‘Sestra Jackie’ bio je nominiran za nagradu Emmy u kategoriji za najboljeg snimatelja polusatnog televizijskog serijala.
Černjul potpisuje i kameru na hrvatskim filmovima ‘Majka asfalta’, ‘Majstori’ i ‘Ćaća’ u režiji Dalibora Matanića, a za potonji je osvojio Zlatnu arenu za najbolju kameru na festivalu u Puli 2011. godine.
(tportal.hr)