Festival je privukao i brojna imena iz hrvatskog i austrijskog javnog života te ljude iz struke koji su dali punu potporu ovoj manifestaciji koja pruža sustavnu afirmaciju Hrvatske i njenih glazbenika u Austriji, i šire

Koncertom međunarodnog kvarteta mladih komornih glazbenika u sastavu Maria Sohn (violina), Lukas Medlam (Violina), Engin Lössl (viola) i Gundula Leitner (violončelo) u dvorani Collegium Hungaricum, posvećenom kulturno-obrazovnom projektu „Minstrel“ iz programa Europske komisije, čiji je partner i Muzičko informativni centar (MIC) Koncertne direkcije Zagreb, 11. Prosinaca završen je 9. Festival hrvatske glazbe u Beču.
Kvartet je u dojmljivom nastupu izveo djela skladatelja iz 11 europskih zemalja sudionica projekta, među kojima i velebni „Treći gudački kvartet – Narodni“ Borisa Papandopula.
Festival, kojeg je 5. studenoga u svjetski poznatoj kapeli bečkog dvorca Hofburg otvorio varaždinski ansambl Camerata Garestin, u mjesec i tjedan dana trajanja, brojnim je posjetiteljima ponudio na prestižnim lokacijama Beča 13 sjajnih koncerata svih glazbenih žanrova od klasične, izvorne, tradicijske hrvatske glazbe, pop, rocka i jazza do koncerata sakralne glazbe, uz sudjelovanje oko stotinu hrvatskih i međunarodnih glazbenika.
Organizator festivala, MIC Koncertne direkcije Zagreb na čelu s muzikologom Davorom Merkašem koji je i inicijator i umjetnički voditelj festivala, poseban je iskorak ove godine napravio u dijelu programa koji se odnosi na mlade naraštaje glazbenika, na obilježavanje 150. obljetnice rođenja legendarne hrvatske operne dive Milke Trnine te promociju tradicionalnih glazbenih veza Varaždina i Beča.
Festival je privukao i brojna imena iz hrvatskog i austrijskog javnog života te ljude iz struke koji su dali punu potporu ovoj manifestaciji koja pruža sustavnu afirmaciju Hrvatske i njenih glazbenika u Austriji, i šire.
„Ponosni smo da je Festival postao sastavni dio bogate kulturne ponude Beča, a ovogodišnji je bio možda dosad najuspješniji, kako po vrhunskim izvedbama glazbenika, tako i po raznovrsnosti programa te broju posjetitelja i medijskoj popraćenosti“, rekao je njegov inicijator i umjetnički voditelj Davor Merkaš za Večernji list, zahvalivši ministarstvima, institucijama i pojedincima s hrvatske i austrijske strane, koji su omogućili njegovu realizaciju. Istakao je kako je Festival hrvatsko-austrijski projekt i putokaz kako bi hrvatsku glazbu trebalo promovirati u Europi i svijetu.
„Dosadašnji uspjesi otvorili su nam kod Austrijanaca vrata i za slijedeći, jubilarni festival kojim ćemo 2014. godine obilježiti 10. obljetnicu Festivala i sustavne promocije hrvatske glazbe u Austriji“, rekao je Merkaš dodavši kako je MIC već u pregovorima s bečkim koncertnim agencijama kako bi hrvatski glazbenici ušli u njihove pretplatne cikluse i najprestižnije bečke koncertne prostore.
„Mislim da je Festival za mnoge Bečane bio otkriće, jer smo predstavili repertoar hrvatske glazbene baštine koja seže od renesanse do današnjih dana“, rekla je ministrica savjetnika za kulturu u hrvatskom Veleposlanstvu u Beču, ugledna muzikologinja dr. Zdenka Weber, istaknuvši kako je hrvatska glazba zahvaljujući upravo Festivalu i Davoru Merkašu stavljena u europski kontekst.
Uz ansambl Camerata Garestin u Beču su nastupili i Massimo Savić, kvartet vrsnih glazbenika Anđelko Krpan, Branimir Pustički, Milan Čunko i Dalibor Cikojević, kvartet saksofonista Papandopulo, orguljaš Ante Knešaurek, sopranistica Monika Cerovčec, varaždinski Komorni orkestar s violončelisticom Monikom Leskovar i violinisticom Ekaterinom Frolovom, Klapa Žrnovnica, Zbor HRT-a i Tonči Bilić, Gabi Novak i Matija Dedić Trio, Zagrebački gitaristički trio, mezzosopranistica Dubravka Šeparović Mušović i pijanist Đorđe Stanetti te hrvatski studenti glazbe Antonia Dunjko, Iva Martinčević, Tamara Ivaniš, David Oštrek i Igor Horvat, kao i Austrijanci Julia Schick, Florian Köfler, Wolfgang Schweiger, Christian Koch, praški Kvartet Stamic i njemački pijanist Oliver Triendl.
(Večernji list)