Ansambl Antonio Sorgo, hrvatskog pijanista s bečkom adresom Hrvoja Jugovića, u Austrijskoj akademiji znanosti otvorio je 10. Festival hrvatske glazbe u Beču

Ansambl Antonio Sorgo, hrvatskog pijaniste s bečkom adresom Hrvoja Jugovića, vrhunskom glazbenom izvedbom svečano je jučer navečer u Austrijskoj akademiji znanosti otvorio 10. jubilarni Festival hrvatske glazbe u Beču.
Ovaj bečki ansambl koji njeguje originalan zvuk izvodeći primarno glazbu 18. i 19. stoljeća na povijesnim instrumentima, u međunarodnom sastavu Hrvoje Jugović (hammerklavir), Bugarka Božidara Kuzmanova (violina Testore iz 1740. godine), te Austrijanci Florian Hasenburger (violina), Axel Kircher (viola Matthieua Devuysta iz 2007.) i Philipp Complol (violončelo), te gošća iz Varaždina, mlada sopranistica Tamara Ivaniš maštovitim i tehnički besprijekornim izvedbama izuzetno zahtjevnih djela oduševili su probranu bečku publiku.
Na programu su bila djela Luke i Antuna Sorkočevića, Jelene Pucić-Sorkočević, Josepha Haydna i Wolfganga Amadeusa Mozarta. Dobrodošlicu uzvanicima iz visoke austrijske politike, kulture i znanosti, veleposlanicima i predstavnicima stranih diplomatskih zborova u Austriji te brojnim hrvatskim i austrijskim uglednicima i predstavnicima hrvatske zajednice u Beču zaželjela je predsjednica Filozofsko-povijesnog razreda Austrijske akademije znanosti, sveučilišna profesorica Brigitte Mazohl.
Govoreći o višestoljetnoj povijesti Svečane dvorane u kojoj je koncert održan sagrađene 50-ih godina 18. stoljeća, istaknula je značaj kulturne suradnje i povijesnih veza Austrije i Hrvatske kroz stoljeća. U svom osvrtu na 10. godišnji jubilej, voditelj Muzičko informativnog centra Koncertne direkcije Zagreb (MIC KDZ) i utemeljitelj i umjetnički voditelj Festivala hrvatske glazbe u Beču Davor Merkaš je rekao da je u proteklih deset godina u prestižnim bečkim koncertnim prostorima održano više od 110 koncerata i nastupilo više od tisuću uglednih hrvatskih i stranih glazbenika na sustavnoj promociji hrvatske glazbe u Austriji i njenom stavljanju u širi europski kulturni prostor.
“Cilj je bio bečkoj publici predstaviti glazbu u svim njenim vrstama i žanrovima od tradicijske izvorne glazbe, preko jazza i popa pa sve do klasične glazbe“, dodao je, zahvalivši svima koji su dali punu potporu ovoj manifestaciji. Hrvatski veleposlanik u Austriji Gordan Bakota zahvalio je organizatoru Festivala, MIC KDZ-u i Merkašu na sjajnoj promociji hrvatske glazbene baštine u Beču, čestitajući mu na jubilarnom ovogodišnjem izdanju i 10 najavljenih koncerata.
“Festival kao jedan od vrhunaca kulturne razmjene između Hrvatske i Austrije ne promovira samo hrvatsku glazbenu baštinu u Austriji nego već deset godina uzastopno obogaćuje i bečku kulturnu ponudu“, rekao je Bakota, napomenuvši kako je u središtu ovogodišnjeg otvaranja festivala znanstvena, glazbena i turistička promocija Dubrovnika.
Nakon koncerta je Hrvoje Jugović, pijanist i vođa ansambla Antonio Sorgo koji posljednjih godina svira uglavnom na povijesnim Hammer klavirima za Večernji list je rekao kako je počašćen da je upravo ovaj ansambl dobio priliku da otvori jubilarni Festival i premijerno predstavi skladateljicu Jelenu Pucić-Sorkočević, Dubrovkinju koja je živjela u Beču (1786. do 1865.), u čijem je vlasništvu bio i hammerklavir Antona Waltera, sada u vlasništvu dubrovačkog muzeja.
Ministrica savjetnica za kulturu u hrvatskom Veleposlanstvu u Beču, muzikologinja Zdenka Weber rekla nam je nakon koncerta kako je užitak bio slušati s koliko predanosti i međusobnog suglasja sjajno uigrani glazbenici izvode hrvatske autore i Haydna i Mozarta.
Istaknula je kako se je njena ideja organizacije znanstveno-muzikološkog simpozija „Luka Sorkočević-komponirajući diplomat iz Dubrovnika u Beču“, koji je prethodio koncertu kojim je Festival započeo bio “pun pogodak“, što je pokazao i odaziv ljudi iz struke, prvenstveno Austrijanaca. Posebno je podvukla zasluge Davora Merkaša u promociji hrvatske glazbe u Beču, napomenuvši kako je svih godina vodio računa da na programu nisu isključivo djela hrvatskih nego i europskih i svjetskih skladatelja iz svih razdoblja glazbene povijesti.
Na dobro posjećenom skupu o obitelji Sorkočević i posljednjim potomcima intelektualnog sjaja Dubrovačke Republike govorila je Slavica Stojan znanstvenica iz Dubrovnika, o Luki Sorkočeviću u kontekstu hrvatske i europske glazbe 18. stoljeća hrvatska akademkinja i muzikologinja Koraljka Kos, a o Luki Sorgo (Sorkočević) i njegovim glazbenim kontaktima upraviteljica Odsjeka za povijest hrvatske glazbe HAZU, muzikologinja Vjera Katalinić. Njemačka znanstvenica Christine Siegert iz Berlina obradila je temu Luka Sorkočević u bečkom glazbenom životu 1781. / 82., a muzikologinja Zdenka Weber predstavila je Bečanima Antuna Sorgu (Sorkočevića).
Akademkinja Kos je rekla kako “hrvatska umjetnička glazba još uvijek nije prepoznata u Europi“ i da se za nas zna samo kao za narod bogatog folklora i atraktivnog turizma. Na poboljšanju situacije, prema njenom mišljenju, trebaju raditi ne samo muzikolozi nego i reproduktivni umjetnici te oni koji ih uče i školuju.
Znanstvenica Katalinić posebno je istakla značaj suradnje muzikologa i povjesničara te međunarodnih znanstvenika koji se bave glazbenom umjetnošću.
Nakon koncerta, pod vodstvom Sandre Miločević iz Turističke zajednice Dubrovnik u auli Austrijske akademije znanosti održana je turistička promocija Dubrovnika, jedne od najprivlačnijih hrvatskih turističkih destinacija u Europi.
(Večernji.hr)

Tekst: Snježana Herek

O programu festivala

Festivalski program