Pod vodstvom etnomuzikologa Joška Ćalete, jedne od ključnih osoba u zaštiti i promociji ‘ojkanja’, studenti i vokalni umjetnici kojima je u središtu zanimanja glas, a imaju i ponešto pjevačkog iskustva i vještine, moći će naučiti staru glazbenu vještinu s dinarskog područja

U mnoštvu novih pjevačkih trendova i glasovnih akrobacija preuzetih iz svijeta popularne glazbe, Studentski centar (SC) vraća se tradiciji. Od 9. do 11. prosinca u Teatru &TD održat će se radionica ojkanja, najstarije vrste pjevanja u Hrvatskoj kojoj prijeti nestajanje, na što upozorava i UNESCO koji ga je uvrstio na popis nematerijalne kulturne baštine kojoj je potrebna hitna zaštita.

Pod vodstvom etnomuzikologa Joška Ćalete, jedne od ključnih osoba u zaštiti i promociji ‘ojkanja’, studenti i vokalni umjetnici kojima je u središtu zanimanja glas, a imaju i ponešto pjevačkog iskustva i vještine, moći će naučiti staru glazbenu vještinu s dinarskog područja, najavljeno je iz SC-a.
Predstavit će im se sve specifičnosti tehnike potresanja glasa, pjevanja koje se opisuje i kao stil ‘tijesnih intervala’, ‘netemperirano pjevanje’, ‘pjevanje pod bas’.
Riječ je o ostatku prastarog ilirskog i prailirskog pjevanja s područja antičke Dalmacije, koje izvodi dvoje ili više pjevača, koristeći specifičnu tehniku “treskanja” glasa. Pjesma traje onoliko dugo koliko vodeći vokal može držati svoj dah.
Prije samog usvajanja vještine pjevanja, Ćaleta će polaznicima održati predavanje upoznajući ih sa specifičnim karakteristikama ojkanja, uz prikazivanje relevantnih audio i video primjera. Ono što nauče tijekom trodnevne radionice imat će prilike javno pokazati nakon trećeg susreta.
Voditelj radionice Joško Ćaleta, etnomuzikolog, glazbeni pedagog, skladatelj, glazbeni producent i dirigent diplomirao je glazbenu kulturu na Muzičkoj akademiji u Splitu, magistrirao etnomuzikologiju na University of British Columbia u Vancouveru, te doktorirao etnomuzikologiju na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Od 1997. je znanstveni suradnik na Institutu za etnologiju i folkloristiku u Zagrebu, sudjelovao je na četrdesetak međunarodnih skupova vezanih uz temu tradicijske glazbe i plesa te je autor je brojnih znanstvenih i stručnih članaka i producent nosača zvuka hrvatske tradicijske glazbe i klapskog pjevanja. Teme koje istražuje uglavnom su vezane uz vokalnu glazbenu tradiciju, svjetovnu i sakralnu, dalmatinskog priobalja, otoka i zaleđa. Sudjelovanje u radionici se naplaćuje 200 kuna.

Pogledajte video