Nakon premijernog izdanja u Požegi, izložba je u Zagrebu postavljena u 12 dvorana prvog kata Galerije s gotovo 200 Kraljevićevih najvažnijih ostvarenja. Kraljeviću su se rijetko organizirale retrospektive pa je ovo prva nakon 52 godine, ali i prva koja će putovati diljem zemlje i u inozemstvo

Stotu obljetnicu smrti Miroslava Kraljevića zagrebačka Moderna galerija obilježila je otvaranjem dosad najveće retrospektive tog prvaka domaće moderne. Iako je bio kratko vrijeme prisutan na našoj likovnoj sceni, hrvatskoj i europskoj umjetnosti, posebice slikarstvu 20. stoljeća, dao je vrlo pristalu dionicu, rekao je jedan od boljih poznavatelja Kraljevićeva opusa, povjesničar umjetnosti Zvonko Maković na otvorenju izložbe u Modernoj galeriji.
Nakon premijernog izdanja u Požegi, izložba je u Zagrebu postavljena u 12 dvorana prvog kata Galerije s gotovo 200 njegovih najvažnijih ostvarenja. Unatoč golemoj prisutnosti njegova stvaralaštva u literaturi i na izložbama, Kraljeviću su se rijetko organizirale retrospektive pa je ovo prva nakon 52 godine, ali i prva koja će putovati diljem zemlje i u inozemstvo, rekla je Biserka Rauter Plančić, ravnateljica Moderne galerije, koja je izložbu otvorila zajedno s Makovićem.
Izložba je prvo bila u Požegi, a nakon Zagreba u travnju se seli u Ca Pesaro, venecijanski Muzej moderne umjetnosti, u kojem do sada nije izlagao nijedan hrvatski slikar, a zatim u Split, Osijek i Dubrovnik.
Na izložbi su obuhvaćena djela raznih motivskih i stilskih obilježja – od pariških veduta, portreta i crteža koketa, plesačica i budoarskih scena, do skulptura s hedonističkim sižejima, introspektivnih autoportreta i portreta članova obitelji te ruralnih prizora s ladanjskog imanja pl. Kraljevića.
Izložbu prati katalog s više od 200 reprodukcija na 285 stranica, sa stručnim tumačenjima djela i znanstvenim tekstovima, među ostalim o velegradu i animalistici u Kraljevićevu slikarstvu te njegovu odnosu prema Požegi.
(Culturenet.hr)