Otvaranje je okupilo neke od vodećih ličnosti likovne kritike Italije i Hrvatske. Izložba “Carta canta”bit će otvorena do 5 svibnja

Izložba najnovijih kolaža hrvatske umjetnice Jagode Buić, nastalih 2012.-2014., otvorena je 15. travnja u Milanu, na prestižnoj adresi u Danteovoj 14.
Otvaranje je okupilo neke od vodećih ličnosti likovne kritike Italije i Hrvatske, što je pridonijelo da uvodne riječi ne budu tek prigodno slovo, nego svojevrstan simpozij u malome, posvećen značenju Jagode Buić, s naglaskom na odmjerenosti manifestiranja njezina toploga i razigranoga temperamenta.
Uvodnu notu dao je 103-godišnji nestor talijanske likovne kritike Gillo Dorfles, koji je napomenuo da nije propustio doći ni na jednu manifestaciju njezina stvaralaštva. Dorfles ističe da Jagodu Buić zna i prati još od Exata, gdje je već pokazala svoju posebnost, potvrđenu kroz desetljeća u kojima je radila ono čime se nitko drugi nije bavio: onda tapiserije u prostoru, a sada kolaže.
Totalnu izvrsnost, kao karakteristiku svake umjetničke manifestacije Jagode Buić naglasio je Silvio Ferrari, dok je akademik Tonko Maroević upozorio na toplinu i humanost njezina stvaralaštva, kojom je još u ona doba “mekšala” Exatovu strogost, čak rigidnost.

Hrvatski veleposlanik u Italiji Damir Grubiša nazvao je Jagodu Buić najvećom hrvatskom umjetnicom (dodavši: “među živima”), ocijenivši njezine eksplozije formi i boja kao “odmjerenu strahovitost”.
Izložbu – opet naslovljenu “Carta canta” – organizirala je milanska udruga Susret-Kultura-Slika (AMICI) u suradnji s nakladom Hefti i uz poseban angažman Liane Župevc d’Anguissola i Snježane Hefti. Bit će otvorena do 5 svibnja.
Indiskreciju da je u zadnji čas “skinuta” odluka da joj se dodijeli Nagrada grada Splita za životno djelo, baš kao što se to prethodne dvije godine dogodilo u Zagrebu, komentirala nam je Jagoda Buić ovako: “Vrlo sam ponosna da sam bila predložena za nagradu u svom gradu, ali još mi je draže što i dalje stvaram, pa će biti još vremena za nagradu za životno djelo.”
(Jutarnji list)