Maestro Alan Bjelinski i Simfonijski orkestar HRT-a napravili su izvrstan posao prateći raznorodne skladbe kojima su se još predstavili pijanist Roland Grlica, kontrabasist Igor Šajatović, violončelist Vid Veljak, gitarist Lovro Peretić, klarinetist Sebastijan Sarapa, violinist Martin Krpan te Sara Domjanić

Sara Domjanić ne dvoji o svojoj glazbeničkoj budućnosti, a što veća publika to za nju veći izazov i radost koja pršti iz njenog muziciranja.
Prije nisam smio, ali sada, nakon što je žiri kojeg sam bio član odradio svoj posao, mogu i kao novinar i kritičar javno pohvaliti osmero sjajnih mladih glazbenika koji su u četvrtak navečer nastupili u hrvatskom finalu Eurovizijskog natjecanja mladih glazbenika, kaže Pofuk.
HRT je ove godine (napokon!) odustao od besmislenog bacanja novca na estradni Eurosong, a zasluženu su pažnju dobili vrijedni i nadareni mladi glazbenici između 16 i 19 godina starosti, konkurenti za nastup na europskom finalu bijenalnog natjecanja koje će se ove godine održati u Kölnu.
Propozicije su za svakog natjecatelja predvidjele nastup ne duži od pet minuta pa je većina morala iz postojeće literature “montirati” najefektniji komad iz nekog koncertantnog komada za svoje glazbalo. To nije bilo lako, osobito onima koji sviraju instrumente s ionako oskudnom literaturom te vrste, kao što je harmonika. No, ipak je bio dobitak upoznati, na primjer, Martinu Jembrišak i makar ulomak iz Simfonijske fantazije i allegra za harmoniku i orkestar Olea Schmidta.
Maestro Alan Bjelinski i Simfonijski orkestar HRT-a napravili su izvrstan posao prateći raznorodne skladbe kojima su se još predstavili pijanist Roland Grlica, kontrabasist Igor Šajatović, violončelist Vid Veljak, gitarist Lovro Peretić, klarinetist Sebastijan Sarapa, violinist Martin Krpan te Sara Domjanić koja je na kraju trijumfirala, osvojivši i žiri i publiku briljantnom izvedbom virtuoznih Sarasetovih Ciganskih napjeva za violinu i orkestar.
Pozitivna napetost u dvorani opipljivo je rasla sa svakom riječju predsjednika našeg žirija (u kojem su još bili kolege Bojana Plećaš Kalebota, Zlatko Madžar i Dražen Siriščević) maestra Vladimira Kranjčevića. On je zasluženo pohvalio sve mlade glazbenike, organizatore, orkestar i dirigenta prije nego je pročitao našu jednoglasnu odluku da Hrvatsku u Kölnu predstavlja Sara Domjanić.
– Ja sam si to oduvijek željela, ja to mogu i ja baš hoću pobijediti u Kölnu – rekla mi je dan nakon trijumfa, još uvijek ozarena, sedamnaestogodišnjakinja iz Lichtensteina. Uz hrvatsko državljanstvo, po ocu, Sara ima i austrijsko po majci, ali na svom simpatičnom hrvatskom s tek pokojom greškicom kaže kako joj je draže biti predstavnicom Hrvatske, između ostalog i zato što su ove naše kvalifikacije bile atraktivnije. U Austriji će to biti samo nastup pred komisijom koja će dan kasnije pobjednika obavijestiti telefonom.
Sara Domjanić ne dvoji o svojoj glazbeničkoj budućnosti, a što veća publika to za nju veći izazov i radost koja pršti iz njenog muziciranja. Nama iz žirija bilo je osobito drago primati čestitke na dobrom izboru čak i iz tabora Sarinih konkurenata.
Ja volim biti na pozornici – kaže Sara samosvjesno, ali bez imalo samodopadnosti. S obzirom da će 31. svibnja na starom glavnom gradskom trgu u Kölnu svirati vjerojatno pred nekoliko desetaka tisuća slušatelja, uistinu nismo mogli izabrati ni poželjeti bolju predstavnicu neke ljepše, mlade, talentirane, ambiciozne i uspješne Hrvatske koja očito postoji, premda ju prerijetko viđamo.
(Večernji list)

Sara Domjanić (1997, Vaduz) violinu je učila u glazbenoj školi u Lihtenštajnu, privatno, na Sveučilištu za umjetnost u Berlinu u razredu prof. Latice Honda-Rosenberg, te od 2011. na Međunarodnoj glazbenoj akademiji Kneževine Lihtenštajn, pohađajući uz to i niz majstorskih tečajeva.
Osvojila je brojne prve nagrade i posebna priznanja na natjecanjima mladih glazbenika u Lihtenštajnu, Austriji i Švicarskoj. Dobitnica je i prve nagrade na natjecanju Etide i skale 2007. u Hrvatskoj, te prve nagrade na natjecanju za komorne glazbenike u Švicarskoj 2008. s triom Ingenium Musicum.
(HRT)