Integralni i multiresorni pristup turizmu kao složenom sustavu imperativ je suvremenog doba. Naime, turizam nije gospodarski sektor niti grana, već složeni gospodarski sustav koji neposredno ili posredno obuhvaća velik broj različitih djelatnosti

Na Veleučilištu VERN održan panel pod nazivom „Vrijeme, destinacije, manifestacije… Budućnost hrvatskog turizma?“, na kojem su gostovali Darko Lorencin, ministar turizma Hrvatske, Ratomir Ivičić, direktor Hrvatske turističke zajednice, te VERN’ovi profesori Željko Trezner, direktor Udruge hrvatskih putničkih agencija i Kristian Šustar, predsjednik Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske
Panel je otvorio dekan VERN’a prof. dr. sc. Vlatko Cvrtila, nakon čega je ministar Lorencin održao uvodno izlaganje o trendovima u hrvatskom turizmu. Panelisti su analizirali je li samo vrijeme razlog ovogodišnje srpanjske rupe, kako je potrebno razvijati turizam u destinacijama i izvan glavne turističke sezone, te mogu li manifestacije postati jedan od glavnih motiva dolaska turista u Hrvatsku.
U uvodnom izlaganju ministar je predstavio ovogodišnje turističke rezultate, koji pokazuju kako je unatoč svim izazovima koji su je pratili, sezona u plusu, s porastom turističkih dolazaka od 3 posto te noćenja od 1 posto. Lorencin je studentima predstavio planove razvoja hrvatskog turizma zacrtane u Strategiji do 2020. te rezultate do sada učinjenog, a osvrnuo se i na Strateški marketinški plan koji je u završnoj fazi pripreme.
„Glavni cilj Starteškog marketinškog plana za razdoblje 2014.-2020. je svakako produljenje turističke sezone. Plan će se uskoro naći na sjednici Turističkog vijeća, međutim s implementacijom programa koji za cilj ima produljenje sezone, već smo krenuli Pilot projektom „Hrvatska 365“. Tako su odabrane 22 destinacije koje će razvijati turističke proizvode koji nisu sunce i more – zdravlje i wellness, vino i gastronomija, poslovni turizam, kulturni turizam, biciklizam, te aktivni odmor. Jedan od uvjeta za uključenje u projekt, je i jamčenje turističkog sektora, da će smještajni i ugostiteljski objekti na destinaciji raditi najmanje do 15. listopada“, istaknuo je ministar Lorencin.
Panelisti su se također dotakli i Strateškog marketinškog plana, PDV-a na strane autobusne prijevoznike, privlačenja gostiju s dalekih tržišta, viznog režima i utjecaja članstva u Europskoj uniji na hrvatski turizam.
„Svi projekti i aktivnosti Hrvatske turističke zajednice, kako postojeći, tako i budući, idu u smjeru produljenja turističke sezone s posebnim naglaskom na kvalitetu proizvoda kojom će se omogućiti i povećanje potrošnje u samim destinacijama. Ponosni smo da su destinacije prepoznale važnost projekta Hrvatske turističke zajednice Hrvatska 365, čime su dokazale kako kvalitetni proizvodi i odlična suradnja svih dionika u destinaciji, kao ključ uspjeha projekta, doista postoji i svakako našim partnerima u inozemstvu, kao i svim potencijalnim gostima budi jake asocijacije na Hrvatsku ne samo kao zemlju sunca i mora već i brojnih ostalih autentičnih i privlačnih proizvoda“, naveo je direktor HTZ-a Ratomir Ivičić.
„Produljenja visoke turističke sezone i smanjenja ovisnosti o meteorološkim (ne)prilikama neće biti bez strukturnih promjena u hrvatskom turizmu. Naime, dosadašnje tržišne aktivnosti uglavnom usmjerene prema individualnim dolascima i odmorišnom turizmu treba zamijeniti s marketinškim naporima koji će biti vezani uz organizirana putovanja, događanja i skupove s visokom dodanom vrijednošću. To pretpostavlja promjene prije svega u upravljanju destinacijom, strukturi proizvoda i načinu prodaje, a ne samo u promociji. Čini se da je o tome zauzet stav glavnih kreatora turističke politike u Hrvatskoj. Međutim, do ostvarenja cilja je još dug put na kojem nas sve skupa čeka jako puno posla“, izjavio je Željko Trezner.
„Hrvatska mora, povrh do sada pokrenutih i provedenih aktivnosti i mjera, proširiti perspektivu djelovanja prema turizmu na način koji će omogućiti integralni i multiresorni pristup turizmu kao složenom sustavu. Naime, turizam nije gospodarski sektor niti grana, već složeni gospodarski sustav koji neposredno ili posredno obuhvaća velik broj različitih djelatnosti. Svjedoci smo da u turizmu još nismo razvili takav pristup i to ćemo morati mijenjati, ako želimo kontinuirani rast“, upozorio je Kristian Šustar.

Izvor: Vern