Prošlog utorka, u ciklusu Sfumato, Zbor HRT-a pod ravnanjem Tončija Bilića u Mimari je na početku večeri izveo skladbu “Daniel” za dvostruki zbor a capella Milka Kelemena. Skladba je to prije pet godina nastala, i u Stuttgartu praizvedena, velikog hrvatskog skladatelja svjetskog formata 

Prošlog utorka, u ciklusu Sfumato, Zbor HRT-a pod ravnanjem Tončija Bilića u Mimari je ostvario u svakom pogledu izvrsnu i značajnu prvu hrvatsku izvedbu skladbe “Sonnengesang” Sofije Gubaiduline. Na početku večeri izvedena je prije pet godina nastala, i u Stuttgartu praizvedena, skladba “Daniel” za dvostruki zbor a capella Milka Kelemena, velikog hrvatskog skladatelja svjetskog formata koji 30. ožujka slavi devedeseti rođendan.
Osnivač zagrebačkog Muzičkog Biennalea uvijek se sam brinuo za “odnose s javnošću” i publicitet svojih djela. Tako čini i danas. Takav je još uvijek i Kelemenov skladateljski rukopis, što je u Mimari pokazala snažna i prodorna glazba. Čak i tako moćnim i vječnim tekstovima kao što su starozavjetni reci o proroku Danijelu u lavljoj jami i kakav je psalam br. 130 – “De profundis”, Kelemen još uvijek ima itekako što dodati. Njegova glazba je istodobno i dramatizacija i vrlo potresna osobna meditacija biblijskog teksta.
Prekratak je ovaj tekst da bismo podsjetili na jugoslavenska/hrvatska, njemačka, europska i svjetska priznanja, nagrade i odlikovanja ovog autora čiji opus, prema njegovoj vlastitoj evidenciji, i onoj najvećih svjetskih izdavačkih kuća, broji 124 djela različitih kategorija i oblika. Maestro, pak, svojim najboljim i najvažnijim djelom smatra Apocalypticu, baletnu operu biblijske inspiracije na tekst Fernanda Arrabala.
– Apocalyptica je bila naručena iz Berlina, a praizvedena je 1972. u Dresdenu. Ta je kompozicija bila veliki prodor u avangardnoj glazbi – piše autor o svom djelu koje je doživjelo lijep broj izvedbi širom Europe, a Croatia Records je svojedobno objavila snimku žive izvedbe zabilježene u Grazu, na poznatom festivalu suvremene glazbe Musikprotokol.

Doznajte više
(večernji list)