Muzej je otkupio nekoliko ključnih radova Ivana Picelja – dva reljefa iz šezdesetih, Površina IX (Surface IX) iz 1962. godine i Suasum iz 1965., četiri plakata Novih tendencija i svih sedam izdanja časopisa “a”
Jedan od najznačajnijih muzeja na svijetu i najprestižniji muzej suvremene umjetnosti u svijetu, londonski Tate Modern otkupio je nekoliko ključnih radova Ivana Picelja – dva reljefa iz šezdesetih, Površina IX (Surface IX) iz 1962. godine i Suasum iz 1965., četiri plakata Novih tendencija i svih sedam izdanja časopisa “a”, izvijestio je Muzej suvremene umjetnosti (MSU).
Vijest koja potvrđuje značaj hrvatskog umjetnika u međunarodnom kontekstu objavljena je prigodom predstavljanja novog postava Arhiva i knjižnice, te upravo pokrenute web stranice tog istaknutog hrvatskog slikara, dizajnera i grafičara ravnateljica u MSU, s kojim je njegov rad neraskidivo povezan.
Internetska stranica posvećena Picelju, će se ažurirati s podacima o bogatoj umjetničkoj ostavštini Ivana Picelja, obuhvaćajući kronološki pregled svih radova, popis izložbi, nagrada te zbirki u kojima se njegova djela nalaze, a prati ju i Facebook stranica.
Ivan Picelj rođen je 28. srpnja 1924. godine u Okučanima. Studirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu od 1943.-1946.
Nakon studija bavio se uređenjem i opremanjem štandova na ondašnjem Zagrebačkom velesajmu u Savskoj, što je bitno utjecalo na njegov daljnji rad. Zainteresirao se za tada modernu tendenciju spoja umjetnosti i industrije, što je ostala misao vodilja njegova djelovanja do kraja života.
Picelj je razvio svoj specifičan, apersonalni slikarski smjer geometrijske apstrakcije, pod utjecajem tad modernog konstruktivizma i Bauhausa.
Aktivno je sudjelovao u nastanku i širenju međunarodnog pokreta Nove tendencije za čije izložbe je stvorio niz namjenskih radova, istražujući vizualnu percepciju, matematičke ritmove i pomake čestica. Umro je 2011. godine.
(novilist.hr)