Talijanski režiser Nicolo Bongiorno je pričom o hrvatskom otoku, njegovim žiteljima, povijesti, maritivnoj baštini, ribarima, mornarima, falkuši, roniocima i prije svega pričom o ljubavi i poštovanju prema moru osvojio žiri i publiku ovogodišnjeg Festivala
Talijanski režiser Nicolo Bongiorno je pričom o hrvatskom otoku Visu, njegovim žiteljima, povijesti, maritivnoj baštini, ribarima, mornarima, falkuši, roniocima i prije svega pričom o ljubavi i poštovanju prema moru osvojio žiri i publiku ovogodišnjeg Festivala arheološkog filma u Firenzi (Italija). https://www.firenzearcheofilm.it/en/home-en/.
Film govori o organiziranju velike potrage za olupinom potonulog talijanskog morskog diva, broda Re d ‘Italia u Viškoj bitci. Neke sekvenci filmova iz 1930-ih i filma iz šezdesetih godina snimljenih na otoku Visu, režiser koristi za rekonstrukciju života na otoku. Za ovaj pothvat Bongiorno je zatražio suradnju dalmatinskog filozofa Joška Bozanića, specijaliziranog za lingvistiku, koji otkriva mnoge slične jezične izraze, ili čak iste, koje koriste ljudi na dvije obale Jadranskog mora. Tu su i povjesničar i novinar Giacomo Scotti i Francesco Tiboni.
Povodom obljetnice Viške bitke ( 1866.) https://battleoflissa.dragorlux.hr/hr/u kojoj se na austrijskim redovima borilo oko 5000 Hrvata i koja je promijenila povijest ovih krajeva i pronalazak olupine ponosa talijanske mornarice, prvog željeznog broda, talijanski režiser Nicolo Bongiorno odlučuje snimiti drugi dio svoje trilogije.
Film “Lavovi Visa” govori o osvajanju dubine, zaronu na 110 metara dubine, gdje se nalazi olupina broda izgrađenog u američkim dokovima New Yorka. (culturenet.hr)
Film se može pogledati: https://vimeo.com/290939482 (password: lions)