Splitsku Ultru pokrenuo kanadski Hrvat

Festival ostaje u Splitu do 2022. godine, te zajedno s tvrtkom Joea Bašića, MPG Live, nastavlja s poslovanjem kako bi jubilarno izdanje festivala bilo najbolje dosad

Predsjednik Kanadsko-hrvatske poslovne mreže Josip Joe Bašić iz Toronta, s dvadesetogodišnjom zagrebačkom adresom, poduzetničkim duhom osvaja vrhunce kreativne industrije u Hrvatskoj, a posebno organizacijom festivala elektronske glazbe Ultra Europe u srcu Dalmacije. Na službenoj konferenciji za medije istaknuto je kako je sve spremno za peto hrvatsko izdanje Ultre što će se u gradu pod Marjanom danonoćno odvijati od 14. do 16. srpnja 2017. Taj festival u Split privlači posjetitelje iz 140 zemalja u jeku turističke sezone i ostvaruje prosječni rast potrošnje od oko 300 milijuna kuna s tendencijom vrtoglavog rasta.

Kada je 1997., sa samo 26 godina, odlučio napustiti zavičajni Ontario i otići živjeti u Hrvatsku, domovinu svojih roditelja, Bašić nije ni slutio da će u Zagrebu ostvariti američki san. U Hrvatskoj, gdje zasniva obitelj, spretno pokreće tvrtku MPG koja se bavi organizacijom događanja, merchandisingom i BTL marketingom i zapošljava niz mladih ljudi. Afirmirao se kao jedan od najuspješnijih poduzetnika u kreativnim industrijama i to dovođenjem festivala elektronske glazbe Ultra Europe u Lijepu Našu. Rođen 1971. u obitelji ličkih pečalbara, koji su se šezdesetih godina odselili u Toronto, diplomirao je u Kanadi marketing na uglednoj Ivey Business School na Western Universityju. Još tijekom studija posrećilo mu se da je ostvario poticajne kontakte s promotivnim stručnjacima čiji su klijenti bile pojedine svjetske multinacionalne korporacije kao što su Pepsi, Lays, IBM, Gillette, Visa... Osnovao je tvrtku u Hrvatskoj, počevši raditi ono za što se školovao – promociju.

Zahvaljujući obrazovanju u Kanadi, posjedovao je know-how koji su ubrzo primijetile najveće hrvatske tvrtke, ali i globalni poslovni divovi koji djeluju u ovom dijelu svijeta. Među prvima ga angažira duhanska industrija, proizvođači pića, kao i ostali proizvođači vodećih marki ovdašnjeg tržišta. Organizira različite događaje i koncerte pa se posao razvija prema zabavljačkoj branši i rastućim kreativnim industrijama. U glazbi prvi uspjeh postiže koncertom Fat Boy Slima u Umagu. Josipove ambicije s vremenom su rasle prema mega-spektaklu kakav je Ultra Europe festival.

Prva Ultra održana je u Splitu 2013., kao rezultat sedmogodišnjih pregovora s Ultra World Wide (UWW) vlasnicima licencije iz američkoga Miamija da Hrvatska dobije domaćinstvo tog spektakla u čast ulaska u Europsku uniju prije pet godina. Ultra festival odmah je u dalmatinske blagajne slio vrtoglavih pola milijarde eura, a Splitom je za tjedan dana prodefiliralo više od 150.000 posjetitelja, upisavši ga na kartu globalnih top destinacija. Ministarstvo turizma Ultri je dvije protekle godine zaredom dodijelilo nagradu, proglasivši ga najvećim međunarodnim događajem dosad organiziranim u Hrvatskoj.

Osim u Hrvatskoj, Ultra festivali se održavaju na desetak planetarnih lokacija i to u Tokiju, Miamiju, Singapuru, Riju i sličnim zabavljačkim carstvima suvremenoga svijeta.

Joe Bašić nepogrešivo je prognozirao kako će Split nakon pet godina Ultra Europe Music festivala biti veliko svjetsko turističko središte mladih, što prema njegovu mišljenu - zaslužuje to tisućljetno srce Mediterana.

Na osam posebno osmišljenih pozornica petog izdanja Ultra Europe na splitskom Poljudu nastupiti će više od 100 izvođača koji u ovom trenutku predstavljaju sam vrh svjetske elektroničke scene – istaknuto je na konferenciji za medije u službenom festivalskom hotelu Radison Blu Resortu 6. srpnja 2017. Na konferenciji su, uz izaslanika ministra turizma Ivu Bašića, župana Splitsko dalmatinske županije Blaženka Bobana, splitskoga gradonačelnika Andru Krstulovića Oparu i rektora Sveučilišta u Splitu prof. dr. sc. Šimuna Anđelinovića, govorili direktor produkcije Ray Steinman i osobno direktor festivala Joe Bašić, rekavši da je sigurnosno i organizacijski sve priređeno za trodnevni festival, demantiravši informacije da je održavanje jubilarnog izdanja tog festivala upitno. Lani je Ultru nakratko vodio Nikola Bušljeta, koji je od početka surađivao s Bašićem do njegova trećeg izdanja, no nije ostvario pozitivnu komunikaciju s domaćinima.

Ta činjenica je natrag u igru vratila meštra zabave Bašića koji je festival i doveo u Hrvatsku, ohrabrivši domaćine i splitske turističke djelatnike riječima: „Ultra Europe ostvaruje više od milijardu impresija godišnje na društvenim mrežama i ne znam koje drugo događanje bi Hrvatska mogla organizirati da postignemo ovakav efekt. Uz to, kroz ovaj smo se festival uspjeli jako dobro afirmirati među mladima, a radi se o populaciji koju je najteže privući. Mladima nije važna obična reklama, oni idu tamo gdje je njima izazovno, a festival Ultra je na planetarnoj razini već drugu godinu zaredom, proglašen najboljim festivalom na svijetu“, zaključuje Bašić.

Srećom, vlasnik licence tvrtka Ultra Worldwide povjerovala je Bašiću, potvrdivši na konferenciji da festival ipak ostaje u Splitu do 2022. godine, te zajedno s tvrtkom Joea Bašića MPG Live, nastavljaju s poslovanjem kako bi jubilarno izdanje festivala bilo najbolje dosad. Od svog premijernog izdanja u Hrvatskoj 2013. godine, festival svake godine posjeti tisuće strastvenih ljubitelja glazbe više iz cijelog svijeta, a zahvaljujući Ultri splitski se Poljud proteklih godina pozicionirao kao jedna od vodećih festivalskih destinacija u Europi.

U svemu je svakako najvažnija glazba koju će ovoga ljeta puštati mega zvijezde svjetske elektroničke scene kao što su Martin Garrix, David Guetta, Armin van Buuren, Tiesto, Afrojack, Carl Cox i Marco Carola, dok smo prethodnih godina uživali u zvuku DJ zvijezda od Above & Beyond, Adam Beyer, Afrojack, Alesso, Armin van Buuren, Carl Cox, Dash Berlin, David Guetta do Hardwella i ostalih.

Strateški plan poduzetnika Joea Bašića pokazuje koliko je odlučan ovim festivalom osvojiti epitet najvećeg međunarodnog glazbenog događanja u Hrvatskoj povijesti. Prema njegovim procjenama festival ima potencijal potaknuti čak milijardu kuna dodatne potrošnje godišnje, jer mu je u festivalskim lokacijama cilj zadržati gosta u Hrvatskoj čak deset dana u odnosu na dosadašnjih pet. Važnost i utjecaj ovakvih manifestacija za pozicioniranje Hrvatske kao atraktivne destinacije za turiste iz svih dijelova svijeta potvrđeno je potpisivanjem ugovora UE i NK Hajduka, čiji će nogometaši na dresovima od ovoga srpnja nositi logotip Ultre koja se udomaćila na njihovu stadionu na Poljudu. Još će jedna suradnja s lokalnom zajednicom, prema ideji rođenog kanadskog Hrvata, zaokružiti dosadašnju sinergiju grada Splita i festivala. Sveučilište u Splitu, naime, na čelu s rektorom prof. dr. sc. Šimunom Anđelinovićem pokrenulo je istraživanje koje će provesti studenti Sveučilišta u suradnji s organizatorima, a koje će vjerodostojno otkriti pozitivne ekonomske učinke na grad te cijelu Splitsko-dalmatinsku županiju. Ultra Europe, osim velike promotivne vrijednosti Splita, pridonosi stvaranju nove i drugačije slike hrvatskog turizma i afirmira dodatnu vrijednost postojećoj turističkoj ponudi sunca, mora i atraktivne kulturne baštine.

„Ponosan sam i sretan što festival Ultra Europe ostaje u Hrvatskoj još minimalno pet godina! Rezultat je to koji ne bismo mogli ostvariti bez bezuvjetne podrške Vlade Republike Hrvatske, gradskih vlasti te turističkog sektora Dalmacije, a vjerujem da će se uspješna suradnja nastaviti i u budućnosti. Naša su očekivanja i ciljevi vrlo jasni – jedinstvenim konceptom destinacijskog festivala postati najvažnije ljetno događanje i najveći festival u Europi s više od 180 tisuća posjetitelja“, zaključio je Joe Bašić.

Tekst: Vesna Kukavica; Fotografije: Hina

 

Časopis Matica

 

Hrvatski iseljenički zbornik

 

Kontakt info

  • HRVATSKA MATICA ISELJENIKA
  • Trg Stjepana Radića 3
  • 10000 Zagreb, Hrvatska
  • Tel: +385 1 611 51 16
  • Fax: +385 1 611 15 22
  • Mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.