Suvremeni hrvatski umjetnici na izložbi u Beču

120517 bečU sklopu izložbenog projekta 'Lighting out for the Territories', u bečkom Kunsthalle Project Spaceu http://www.kunsthallewien.at, predstavljaju se radovi desetero hrvatskih suvremenih umjetnika. Kustosica izložbe je Leila Topić, a izložba ostaje otvorena do 25. lipnja.

Na izložbi sudjeluju Rene Bachrach Krištofić, Sandro Đukić, Igor Grubić, Igor Kuduz, Damir Očko, Jasenko Rasol, Renata Poljak, Viktor Popović i Vlasta Žanić, a Slaven Tolj će na otvorenju izvesti performans 'Patriot', uz muzičku pratnju Igora Pavlice.

Naslov izložbe nadahnut je slavnom posljednjom rečenicom romana Huckleberry Finn Marka Twaina, a predstavlja radove umjetnika koji tematiziraju politiku malih gesta u suvremenoj umjetničkoj praksi.
Radovi odabrani za izložbu 'Lightnig out for the territories', u kontekstu interpretativne logike, progovaraju o malim gestama u procesima sudjelovanja, na granicama fizičkog, odnosno psihičkog teritorija, s namjerom dokidanja i prekoračivanja granice. Usto, ti umjetnički radovi govore o ideji kako granica, fizička, geografska ili psihička, nije linija razdvajanja, nego upravo suprotno – prostor artikulacije novih mogućnosti pozicioniranja umjetničkih identiteta.
 
'Upravo stoga gesta njemačkog kancelara Brandta, koji je kleknuo pred spomenikom Židovima stradalima u varšavskom getu, u jeku Hladnog rata 1971, a koju navodi Mika Hannula u knjizi Politika malih gesta, potaknula me na razmišljanje o projektu 'Lightning out for the teritorries'. Projektom sam željela predstaviti radove koji progovaraju o sadašnjem času, kroz takozvane male geste koje valja shvatiti kao metaforu za jednostavne i minimalne modele izričaja koji izbjegavaju politikantstvo ili spektakularnost trenutka. Pozicijama desetero autora željela sam omogućiti razvoj pripovijesti o autorefleksiji, izlasku iz nametnutih granica identiteta, miroljubivom konfliktu i onome što Hannula naziva 'razumnim neslaganjem'.

Vjerojatno najbolji primjer male geste razvidan je u fotografiji Renate Poljak naslovljene The View iz 2004. koja prikazuje umjetnicu na terasi obiteljske kuće. Gesta tijela i pozicija glave upućuje na osobu koja uživa u pogledu, ali umjesto promatranja otvorene pučine, pred Renatom Poljak uzdiže se krov novosagrađene kuće njezina ujaka. No, u filmu Renate Poljak Velika očekivanja i seriji fotografija, okosnica radnje nije samo zazorna arhitektura, iako je bila nadahnuće za čitav projekt, nego je prije svega riječ o istraživanju uzroka koji su rezultirali urbicidom jadranske obale, a koji su autoricu odveli do istraživanja obiteljskih odnosa i analiziranja preobrazbe ratnoga nasilništva u novu vrstu društveno prihvaćenog nasilja. Iz teksta kataloga kustosice izložbe Leile Topić. (Culturenet.hr)

Časopis Matica

 

Hrvatski iseljenički zbornik

 

Kontakt info

  • HRVATSKA MATICA ISELJENIKA
  • Trg Stjepana Radića 3
  • 10000 Zagreb, Hrvatska
  • Tel: +385 1 611 51 16
  • Fax: +385 1 611 15 22
  • Mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.